teisipäev, 12. juuli 2016

Teine päev, 12. juuli

Nüüd on küll millegipärast juhtunud nii, et minu vahepealsed postitused on kuskil internetiavarustes. Nimelt ei ühildu siin minu blogi internetis ja blogi äpp. Peab lähemalt uurima, milles probleem :'(
Minu hommik algas sellega, et minu ööbimiskoha turvaline ukse kaart lakkas töötamast. Proovisin kõigepealt abi saada oma maja töötajatelt, kuid keegi ei osanud aidata. Siis helistasin Accommodation Officesse, kust paluti tulla sinna ja lubati anda uus kaart. Nii jäi uks lukustamata, koolituse pausi ajal jooksin kaardi järgi ja panin ka ukse lukku.

Tänasest päevast.
9.00 - 12.30 Language focus I: Society & Culture (Relevant & Pronunciation / Language & Culture)
13.30 - 15.00 Time for practice: Cultural similarities and differences
15.00 Reflective Journaling/Glossary
15.30 Workshop ICT Presentatsioon strategies

Hommikul jaotati meid kahte gruppi: nooremate ja vanemate laste õpetajad, et ka inglise keele õppimisel kasutada ja tutvustada erinevaid metoodilisi võtteid, mida saaksime edaspidi oma töös rakendada. Oli tore ja vaheldusrikas hommikupoolik.
Töötasime nii läbi Iiri legendi "The legend of Finn McCool" sellest, kuidas tekkis The giant causeway.
Nii saime teada ja läbi proovida mänge piltide ja sõnakaartidega:
1) repeat together
2) show me the ...
3) repeat if correct
4) what's missing?
5) flach reading
6) what's wrong
7)fly-swatters
8) numbers
Kaks viimast on rühmamängud ja omavad ka võistlusmomenti.


Kõik õpitu sai kohe läbi tehtud.

Peale lõunat tegime kokkuvõtte oma eilsest fotojahist (mida huvitavat saime teada, mida õppisime jne) ja esitasime selle teistele rühmadele.




ICT workshopis tutvustati meile veebipõhiseid vahendeid, millega teha oma koolituse kokkuvõtet: padlet.com, prezi.com, animoto.com, mida ma olen varem ka kasutanud. Minu jaoks uus programm oli pearltrees.com

Kirjutan siia nüüd ka eelmisel päeval juhtunust.

Esimene päev, 11. juuli 

9.15 Registration
9.30 Introduction to Programme Rationale of Programme
11.00 Getting to know each other
13.30 Field Projekt Special places in Dublin (Contexts4Content)

Päeva esimeses osas tutvustati English Matters tekkelugu, räägiti neljast erinevast kursusest ja tutvustati maid, kes sellel aastal on projektiga seotud. Kõige rohkem on kursustel hispaanlasi ja poolakaid, Eestist olen ainult mina, Soomest on kolm inimest, kokku on meid üle saja. English for level A2 - B1 on meid 38.
Edasi jagunemine kursuste kaupa ja toimus tutvumine. Igaüks pidi leidma paarilise ja tema kohta võimalikult palju teada saama. Minu paariliseks sattus poolatar Beata. Pärast tuli teistele rääkida, mida paarilise kohta teada said. Kõige naljakam on see, et minu lühike nimi on siin teiste jaoks nii raske ja arusaamatu.
Päeva teises pooles tofimus Dublini huviväärsustega tutvumiseks fotojaht. Moodustati 5-6-liikmelised grupid, Anti kätte tänavate nimed ja objektid ning kaardi järgi orienteeruda hakkasime huviväärsustega tutvuma. Iga objekti juures tuli teha grupiga selfi. Mina sattusin ühte gruppi juba tuttava Beataga, veel olid grupis hispaanlanna Gemma, itaallanna Carla ja Türgist pärit Arzu. Mäng oli vahva ja kolledži ümbrus sai hästi selgeks.

Kolledži peavärav, mida ma öösel pimeduses ei näinud.




Meie rühm fotojahil


Kolledži värava juures on avar siseõu.


Dublini tunnus - The Spire


Iga nurga peal on turistidel võimalik saada infot, tellida ekskursioone.


Minu ühika kõrval oli raudteejaam ja rongid sõitsid üle silla.



Iirimaale, 10. juuli
Algabki reis Iirimaale. Ärevus hinges istun Riia lennujaamas ja ootan, millal saan kohvri ära anda. Lennuk stardib 22.45. Kohale peaks jõudma 23.45 :-), s.o. Eesti aja järgi 01.45.

Kohale jõudis lennuk õigeaegselt ja ka kohvri sain kätte. Lennukis magamisest aga ei tulnud midagi välja, sest minu kõrval ja taga olid väikelapsed, kes keeldusid magamisest ja kohati nutsid hüsteeriliselt.
Lennujaamas leidsin kohe üles ka bussi, millele olin broneerinud transfeeri linna. Bussist väljudes näitas mulle bussijuht kätte ka suuna, et jõuda Trinity Kolledžisse. Kui siiani oli kõik läinud ladusalt, siis nüüd tekkis esimene probleem, nimelt arvasin mina tuginedes Eesti kogemusele, et õppeasutuse peavärav peaks olema sildiga tähistatud, aga ei midagi sellist. Nii tegin ümber kolledži territooriumi öise jalutuskäigu vedades enda järel kohvrit ja hoides pea kohal vihmavarju, sest ka vihma oli hakanud sadama :'(
Sellel kaardil on näha kolledži maa-ala, kus ma öösel kõndisin https://www.tcd.ie/Maps/map.php
Kui ringiga tagasi jõudsin, oli turvamees õnneks avanud ukse ja sain õnnelikult kätte oma toa uksekaardi. Nüüd selgus, et minu tuba asub kolledži territooriumi teises otsa ja nii alustasin ma pimedas õige maja otsimist. Turvamees lohutas, et saadab mulle kellegi appi ja siis, kui mind valdas juba lootusetuse tunne, hüüdiski mind teine turvamees, kes toimetas mu kenasti kohale. Kohaliku aja järgi kell 2.30 maandusin oma tuppa, mille number on 71.4.01.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.